Ads 468x60px

Monday, June 4, 2012

10 Keajaiban Rasa Air Terapi Mutiara


1) MANIS – Organ dalam keadaan BAIK
Keterangan:- Biasanya hanya kanak-kanak bawah 2 tahun boleh rasa manis dan orang dewasa jarang-jarang. Jika ada rasa manis tetapi dirasai selepas rasa-rasa yang lain, ini menandakan orang itu ada amalan penjagaan kesihatan yang baik seperti makan jamu, ambil vitamin, selalu bersenam, bersukan dan sebagainya.
2) MASAM – Organ dalaman yang lemah di bahagian JANTUNG & USUS KECIL
Keterangan:- Jantung berfungsi mengepam darah ke seluruh badan. Jantung mungkin sudah lemah untuk bekerja. Usus kecil menyerap nutrien dari makanan yang telah tercerna masuk ke dalam darah untuk dibawa ke seluruh badan. Mungkin salur darah tersumbat oleh kolestrol, asid dsb menyebabkan perjalanan darah ke jantung tidak lancar. Oleh sebab itu orang ini selalunya kurang tenaga, lemah-lemah badan/sakit-sakit, bila aktif - cepat rasa letih, rasa nak pitam, berpinar-pinar, berdebar dsb.
3) HANYIR – Organ dalaman yang lemah di bahagian BUAH PINGGANG, PUNDI KENCING, KELENJAR PROSTAT & OVARI
Keterangan:- Buah Pinggang - proses cuci & hantar darah (23saat – 1900ml darah satu badan). Darah yang dihantar mungkin bermasalah, tak cukup, tak kuat, tak sampai, tersekat-sekat (filter kotor/tersumbat). Oleh itu orang ini selalunya sakit-sakit pinggang & kebas kaki tangan, kencing tak lawas, cepat letih/mengah – kalu ‘over active’ boleh rasa berpinar-pinar dan masalah kewanitaan – haid tak teratur, senggugut, keputihan dsb.
4) KELAT – Organ dalaman yang lemah di bahagian PERUT, USUS BESAR, LIMPA & PARU-PARU
Keterangan:- Limpa mengawal pengeluaran enzim untuk mencerna makanan. Bila limpa bermasalah, limpa tak boleh kawal pengeluaran enzim/asid. Bila asid berlebihan perlu lebih alkali untuk menuetralkan asid. Bila alkali kehabisan, terpaksa ‘import’ dari tulang belakang belah atas (stok kalsium)
Oleh sebab itu orang ini selalunya sering terganggu proses penghadaman, buang air besar tak lawas, kaki & tangan lenguh-lenguh/kebas. Orang kelat tak semestinya ada asma.
5) PAHIT – Organ dalaman yang lemah di bahagian HATI & PUNDI HEMPEDU                 Keterangan:- Darah banyak asid, kolestrol, toksik dan keracunan. Oleh sebab itu orang ini selalunya banyak angin, boleh kene gastrik, ulser, angin medu/uluran, angin ahmar (strok), selalu pening kepala/migraine, darah tinggi/darah rendah, boleh kene resdung dan gaut (sendi penuh acid).
6) LOYA – Organ dalaman yang lemah di bahagian URAT SARAF & ANGGOTA BADAN
Keterangan:- Anggota badan terlalu tension/stress (tertekan). Oleh sebab itu orang ini selalunya lemah2 badan, kurang tenaga, sakit-sakit anggota badan tertentu.
7) MUNTAH – Organ dalaman yang lemah di bahagian URAT SARAF & BUAH PINGGANG
Keterangan:- Lebih toksid dalam badan (steroid dadah arsenic dsb). Oleh sebab itu orang ini selalunya lemah-lemah badan & kurang tenaga.
8) MASIN – Organ dalaman yang lemah di bahagian PUNDI KENCING & JANTUNG (darah pekat)
Keterangan:- Jantung pam darah tidak kuat. Oleh sebab itu orang ini selalunya kencing tak lawas, mungkin ada batu karang & lemah-lemah/ kurang tenaga.
9) BERANGIN – Organ dalaman yang lemah di bahagian TULANG
Keterangan:- Kekurangan/kehabisan kalsium.
10) PAYAU – Organ dalam keadaan BAIK
Keterangan:- Amalkan meminum Air Terapi Mutiara untuk penjagaan kesihatan.

0 comments:

Post a Comment